2012. augusztus 18., szombat

Első sikersztorim


"Második fogyásom története". Ez áll az alcímben, de lehet van a látogatók közt olyan, aki nem olvasta az elsőt. Bemásolom hát:

Többször, többen érdeklődtek a 70 kilón túli fogyásommal kapcsolatosan. Készítettem erről egy kis írást. Megjelent ugyan más helyeken, talán már olvastátok is, mégis azt hiszem helyet kell kapjon a blogomban is. Mellékelek hozzá néhány előtte-utána fotót is. 


2005 tavaszán- ki tudja milyen okból, talán csak figyelmeztetőleg – volt egy szörnyű éjszakám. 169 kilósan feküdtem akkor az ágyban vert a víz, ugyanakkor vacogtam, görcsölt a gyomrom, a vérnyomásom szerintem mérhetetlenül magas lehetett, a szívem nagyon erősen vert. Megfogadtam, hogyha eljön a reggel – és ezek után nekem is felvirrad – változtatok az életemen. A piac tele volt fogyókúrás módszerekkel, lehetett választani. (Update, zöldségleves kúra, Atkins módszer) Szerencsémre rögtön a legjobbhoz nyúltam. Hírből már hallottam az Update-ről, volt egy elképzelésem, hogyan lehetne kivitelezni.


A táplálkozás igen egyszerű az Update módszerrel. Széles a választék, rengeteg mindent ehettem, csak az nem volt mindegy mikor. Az akkori kódtáblázatot szem előtt tartva alakítottam az étkezéseimet.
Mindenki az Update kódok ismeretében ki tud alakítani magának egy megfelelő étrendet. Nagyon kivonatosan leírom, én hogy csináltam ezt. Három főétkezésre osztottam a napomat. 
A reggelivel mindig beviszem a napi szükséges szénhidrátot. Itt kenyeret eszem (lehetőleg teljes kiőrlésű liszttel) felvágottakat, akár tojásrántottát, müzlit és igazából rengeteg mindent. 
Az ebéd natúr húsokból (csirke, sertéd, marha, hal), ragukból, pörköltekből, finom ragulevesekből, gulyásokból, párolt zöldségekből, néha rizsből, burgonyából tevődik össze. 
A vacsora már csak inkább fehérjében gazdag. A kenyeret teljesen el tudtam hagyni rövid időn belül. Itt felvágottak (főleg vörösáruk), sovány sajtok, tejtermékek(tejföl, kefír, joghurt), zöldségek, sovány húsok grillezve, prímőr zöldségek (paprika, paradicsom, kígyóuborka, jégcsapretek, stb) vannak a menün. 
A köztes étkezéseket (tízórai, uzsonna) gyümölccsel, nyers zöldséggel, egy darab sovány sajttal, egy Cerbona müzliszelettel, egy Norbi pudinggal oldom meg. Itt is széles a lehetőségek tárháza.

A mozgásra is tudtam szükség lesz, ha eredményt akarok elérni. Ehhez nagy segítséget nyújtottak Norbi Duci Tréningjei. Természetesen nem szükséges feltétlenül ezt választani mozgásnak, széles a paletta. Egy jó kis túra, úszás, bringázás, kocogás, kardio edzések egy konditeremben, stb. 



Azt fontos leszögeznem, hogy az Update esetében nem fogyókúráról, hanem életmódváltásról beszélünk. Tehát itt nem arról van szó, hogy csináljuk bizonyos ideig, ez végigkíséri az életünket. Lehet hogy így nagyon drasztikusnak tűnik, de nem nehéz teher. 
Eredmény: a 2005 májusában mért 169 kilóból, 2006 decemberére sikerült lefaragnom a súlyomat 97 kilóra.


  
„Kisregényem” végén ajánlom minden túlsúlyos „egykori” sorstársamnak, hogyha fogyni szeretne, bátran vágjon bele az Update-be. Új távlatok fognak előtte megnyílni. Megismeri a mozgás szeretetét. Frissebb, fittebb lesz, több mindenre jut így ideje, még teljesebb életet tud élni....



A második sikersztorim pár hónap múlva hasonlóan fog kinézni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése